Sunny walks

Sunday, June 05, 2011

Elfstedenwandeltocht, 150 van de 200 km

Tocht: Elfstedenwandeltocht
Plaats: Leeuwarden
Datum: 1 t/m 4 juni 2011
Afstand: 150 van de 200 km
Foto's: Klik hier om de foto's te bekijken


De Elfstedenweek begon onverwacht heel anders dan van tevoren gehoopt met een crematie. Daardoor ben ik een urenlange regenbui en vijftig prachtige kilometers misgelopen. Maar het vervolg was meer dan de moeite waard.

Dinsdagavond de emotionele ontvangst aan boord van slaapboot de "Linquenda" in Sloten.

Op woensdag de bloedhete wandeldag naar Workum. Mijn eigen papa en mama drie keer langs de kant en gezellig aan de finish voor de broodnodige mentale support. De caravanrust van Ome Wim. Het onverwachte bliksembezoek van Hans Thunderstick. Mee-eet-Chinees-kippensoep van Bart op het randje van de boot wat veel jaloerse blikken opleverde.

Op donderdag de onverwachte ontmoeting met Jan-heb-je-nog-meer-veters-Terpstra. Brabants Kliko Kotsen in de Kerk. Maar ook Trudy die helaas in Bolsward op moest geven. De onovertroffen mobiele rust van Bart en het gecombineerde rustgenot van Wim en Bart in Witmarsum. De wandelvriendinnetjes-verrassing in Harlingen. De luchtgitaar-sessie van Nollie op weg naar Franeker. Het "er is geen Chinees dus laten we maar uit eten gaan met z'n allen"-diner. De twaalf douches in de doucheruimte voor mij alleen. Het afsluitende biertje in de bar van Jakob.

Op vrijdag het meelopen van de vriendinnetjes. De prachtige nieuwe route naar Dokkkum. De wind de zorgde voor suizende oren en verbrande nekken. De tijdsnood die geen tijdsnood was. Het "waar blijft dat k*t bruggetje van Bartlehiem?" Het lekkerste biertje oit van Hans en Nelly in Birdaard. Het verleidelijke "willen julllie meevaren naar Dokkum voor vijf euro de man?" Het bidden voor het eten in De IJsberg. Het "laat me in hemelsnaam SLAPEN!!!" aan boord van de boot.

Op zaterdag het semi-onverwachte meelopen van Bill. Het "heeft deze weg ook nog een bocht?" De heerlijke pillen die begonnen met een zes en eindigden op 00. Het "ik hoor een rem en zie twee meiden met twee flessen drank uitstappen". De confetti en dikke zoenen bij de finish. Toch nog een kruisje. Bier, drank, eten, drinken, vriendschap en gezelligheid! Het fantastische Bed & Breakfast in Leeuwarden.

En natuurlijk alles wat ik nog vergeten ben, maar wat ook heeft bijgedragen aan een fantastische week. Nu alleen nog even bedenken hoe ik het kruisje zo kan aanpassen dat voor altijd duidelijk blijft dat ik er één dag niet bij was....

0 Comments:

Post a Comment

<< Home