Sunny walks

Monday, July 16, 2012

Blauwe Maandag

De dag voordat de Vierdaagse écht begint is bij ons al jaren traditioneel omgedoopt in Blauwe Maandag. Een startterein vol wandelvrienden en -bekenden, bier, geklets en gezelligheid. Maar vandaag begint druilerig. Ik besluit rond het middaguur ons logeeradres te verlaten om `alvast wat veters te gaan verkopen´. Dat lukt aardig, totdat het rond half twee stopt met zachtjes regenen. De rest van de middag staan we knus met veel te veel mensen onder een veel te kleine parasol. Natuurlijk is het leuk om alle bekende gezichten weer te zien, maar echt gezellig wordt het niet door de aanhoudende regen. We besluiten om dan maar ´thuis´ een kop koffie te gaan drinken met een paar wandelvrienden. Om een beetje op te drogen en op te warmen. Als het weer enigszins droog is ga ik nog een tweede veter-verkoop rondje doen. Door de hulp van David beland ik tussen een groep mega-gezellige Achterhoekers die zich door een beetje regen niet van de wijs laten brengen. En regenen doet het inmiddels weer als een dolle! Nadat ik bijna al mijn veters aan ze verkocht heb vragen ze of ik misschien een biertje mee drink. Ach, met die regen verkoop ik toch geen pepernoot, dus waarom ook niet...... Eenmaal thuis wordt er gekookt en gegeten. Dan worden alle netten afgespeurd of er nog iets te zien is wat over de Vierdaagse gaat. Morgen gaat het écht beginnen. Dus laten we onze tassen maar gaan inpakken en onze spullen maar gaan klaarleggen. En laten we dan misschien ook maar een heel klein beetje onze ogen dicht gaan doen.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home