Sunny walks

Monday, January 14, 2008

In memoriam: Danny van der Wekken

Vanmorgen bereikte mij het afschuwelijke bericht dat onze zeeuwse wandelvriend Danny van der Wekken op slechts 52-jarige leeftijd geheel onverwachts is komen te overlijden.

Ik leerde Danny een aantal jaren geleden virtueel kennen via wandelforum walkers4walkers.nl. Toen ik met mijn paarse veter-actie begon reageerde hij direct enthousiast en wilde alles doen om me te helpen met de verkoop. Honderden paren heeft hij samen met zijn (toen nog) wandelmaatje Nelly voor me verkocht. Heel Zeeland kleurde paars als Danny een tochtje gewandeld had. Het was ook Danny die de eerste internationale paarse successen boekte. Tijdens wandelingen in Belgie werden ook onze zuiderburen genoopt het KWF te steunen! Onze eerste ontmoeting”in het echt” was dan ook bijzonder hartelijk. Danny ten voeten uit: Voor iedereen een vriendelijk woord en die onvergetelijke brede lach!

In juni 2006 was hij herstellende van een zware longontsteking, maar door zijn positieve instelling verliep zijn herstel verbazingwekkend snel. Zo snel dat hij in juli de Vierdaagse alweer liep. Sterker nog, in datzelfde jaar in augustus liep hij in Belgie de befaamde Dodentocht. Hij heeft zich zelfs nog helemaal naar het eind van het parcours laten afzakken om een stukje met mij en Bill op te kunnen lopen. En toen ik uiteindelijk na 24 uur finishte was daar Danny (die toen zelf al uren binnen was!) om het publiek op te zwepen te applaudiseren voor het enorme sponsorbedrag dat ik daar ophaalde. Ondanks dat hij zelf daar net zo’n grote prestatie neer had gezet barstte hij bijna uit elkaar van trots dat ik de finish haalde.

En nu is hij er ineens niet meer. Net nu hij en zijn Nelly samen bezig waren een nieuw leven op te bouwen. Het huis was gekocht, de plannen gemaakt. En wat was hij ongelooflijk verliefd. Het was Nelly voor en Nelly na. Helaas is het leven samen ze niet meer gegund. Wat zal ze hem missen. Wat zullen we hem allemaal missen! Dankjewel voor alles lieve Danny en walk on....

4 Comments:

  • At 14/1/08 14:15, Anonymous Anonymous said…

    Dat heb je mooi verwoord en hij zal altijd een gemis blijven voor Nelly en de kinderen maar ook voor wandelend Nedeland.

     
  • At 14/1/08 15:46, Anonymous Anonymous said…

    dank je wel sunny heb je verder nooit gekent maar veel over je gehoord van me vader en over hoe mooi hij het vond dat jullie de dodentocht hadden gehaald bendankt voor de vriendschap die jullie hadden en bendankt voor het mooie memoriam

    groetjen erwin van der wekken
    ( zoon van danny)

     
  • At 14/1/08 16:00, Anonymous Anonymous said…

    Sunny, bedankt voor je mooie woorden.
    Ondanks ons grote verdriet kunnen we hier een klein beetje kracht uithalen.

    Liefs Nelly en Sascha (dochter)

     
  • At 24/1/08 12:19, Blogger Ineke said…

    ik lees het nu pas, 10 dagen na zijn overlijden. zat net het verhaal te lezen van Danyell over advertentie, doneren en bloemen en ik dacht: nee! het zal toch niet???
    Echt vreselijk, hoewel ik hem niet persoonlijk ken doet het me veel verdriet.

     

Post a Comment

<< Home