Sunny walks

Tuesday, July 10, 2007

7Dorpentocht, 40 km

Tocht: 7Dorpentocht
Plaats: Tholen (Zeeland)
Datum: 7 juli 2007 (oftewel 07-07-'07)
Afstand: 40 km
Foto's: Klik hier om alle foto's te bekijken


Aan de verzorging, het weer en het gezelschap heeft het ZEKER niet gelegen, dat was allemaal prima. Maar toch is dit niet een tocht die volgend jaar weer op het programma zal staan. Misschien had ik er teveel van verwacht. Ik vond het leuk, heb een gezellige dag gehad, het was prachtig weer, maar de vijf dorpen die wij op de 40 km gezien hebben hadden nou niet echt moeite gedaan om ons wandelaars een welkom gevoel te geven. Misschien kwamen we steeds net op het verkeerde moment... In Maartensdijk was werkelijk geen kip op straat te bekennen, de fanfare werd rondgereden in een karretje (het blijft natuurlijk wel een WANDELtocht mannen!) en stond net toen wij langs kwamen koffie te drinken. In de andere dorpjes was er alleen maar wat te doen op de plekken waar de rustposten waren bedacht. Ik heb geen Zeeuw gezien volgens mij (op degenen die meeliepen na dan). De eerste 15 km was er geen gelegenheid om van enig toilet gebruik te maken en toen daarnaar gevraagd werd werd mij een route "de bosjes in" gewezen. Dat kan toch niet bij zo'n grote tocht?!

Maar zoals ik al zei: Aan vriendelijke vrijwilligers en verkeersregelaars geen gebrek. Ook het Rode Kruis was op volle kracht aanwezig. Voor het luttele bedrag dat we aan inschrijfgeld betaald hadden werden we werkelijk verwend onderweg met lekkere dingen. Bouillon, Zeeuwse bolussen, meloenen, appels, komkommers, koffie, prima geregeld! Het heeft veel goed gemaakt, maar net niet alles. Zeeland is wat mij betreft afgestreept op het lijstje "provincies waarin nog gewandeld moet worden". Hoewel, volgend jaar organiseert de KNBLO er ook nog een van z'n Jubileumtochten. Dan zal ik Zeeland een tweede kans gunnen! Maar alleen als ik dan wel een medaille krijg waar de datum en de naam van de tocht op vermeld staat!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home