Sunny walks

Sunday, April 23, 2006

Bloesemtocht, 25 km

Tocht: Bloesemtocht
Plaats: Geldermalsen
Datum: 22 april 2006
Afstand: 25 km
Route: Geldermalsen, Enspijk, Beesd, Rhenoy, Rumpt, Enspijk, Deil, Geldermalsen


Start:
Voor er vandaag gestart kon worden met wandelen moesten eerst de eerste 4 paar paarse veters officieel verkocht worden aan de
PinkAngels en hun Charlie. En daarna stonden nog een stuk of 10 forummers te trappelen tot ze eindelijk hun geld kwijt konden. Het zou het begin zijn van een dag met overweldigende verkoopresultaten. En oh ja, we moesten ook nog een stukje wandelen!

Eerste rust:
Op de eerste rust loop ik samen met Anneke al redelijk achter op de groep waar we mee gestart zijn. Doordat een iets te enthousiast start heb ik pijnlijke schenen en kuiten. Als ik echter op het rustpunt stil ga staan komen de mensen op me af als vliegen op stroop. De meeste mensen denken dat ik de veters gratis uitdeel. Sommigen druipen teleurgesteld af als dat niet zo blijkt te zijn. Maar de meesten reageren enthousiast als ze horen dat de opbrengst geheel ten goede komt aan het KWF en gaan spontaan op zoek naar hun portomonnee!

Tweede rust:
Bij de tweede rust staan Zerevoeten Jos en Douwine op ons te wachten en komen we ook de PinkAngels weer tegen. Iedereen is druk bezig de zojuist aangeschafte veters in de wandelschoenen te rijgen. Wat een prachtig gezicht!! En het werkt positief op de mensen die om ons heen staan en zitten. Iedereen vraagt zich af wat hier toch allemaal gebeurt en komen naar ons toe om OOK van die mooie veters te kopen! Zo ook Paul, Ina en Wilma. Het is lang geleden dat ik ze gezien heb, maar ze zijn uitermate goed op de hoogte van de actie en twijfelen geen moment over de aanschaf!


Derde rust:
Vlak voor de derde rust moeten we kiezen. Lopen we de beloofde 40 km en gaan we hier rechtsaf de stil-uitziende lus in? Of slaan we de lus stiekem over en gaan we rechtdoor op het overvolle rustpunt af en vervolgen we de 25 km-route? De tijd, de nieuwe schoenen van Douwine, de maagklachten van Jos en de overvloed aan veter-kopend potentieel op de populaire 25 km afstand doen ons tot het laatste besluiten. Later zal blijken dat het een juiste keuze was! Terwijl ik buiten veters verkoop maakt Douwine gebruik van het toilet en laat daar stapels reclame-materiaal achter!

Vierde rust:
Met een droge keel van een gesprek met 2 mensen die Santiago de Compostella gaan lopen met de paarse veters en al onze verkooppraat melden we ons bij een gezellig uitziend thee-huis. Helaas blijkt dit geen al te goeie keuze. Het Bert-Visscher-effect is hier duidelijk merkbaar. Terwijl de hele tuin vol zit met dorstige wandelaars, loopt er 1 meisje in de bediening dat niet meer dan 2 kopjes thee op haar dienblad vervoert. Al snel verlaten we dit etablissement dan ook weer, teleurgesteld door zoveel onprofessionalisme. Gelukkig zit op nog geen 100 meter afstand een dorpshuis waar ze het beter begrepen hebben. "Biertje?!" roept Jos gekscherend, maar volgens mij is hij blij als zowel Douwine als ikzelf de vraag, weliswaar aarzelend, beantwoorden met een "ja, waarom niet?!" We lozen even wat kleingeld bij een dankbare mevrouw achter de biertap, incasseren wat commentaar over de combinatie wandelen en bier drinken, verkopen hier en daar nog wat veters en begroeten menig forumcollega!


Vijfde rust:
Op weg naar het volgende rustpunt beseffen we ons dat we nog geen bloesem gezien hebben! Eigenlijk hebben we vandaag helemaal nog niks meegekregen van de omgeving. Ook hebben we nauwelijks foto's gemaakt. De hele dag staat in het teken van DE veters! Het maakt niet uit. Vorig jaar liepen we hier ook al. Desnoods gebruiken we die foto's gewoon nog een keer. Of we stelen ze van onze forumvrienden. We moeten door met de verkoop.


Douwine en ik hebben inmiddels een prachtige tactiek ontwikkeld. Ik hobbel wat achteraan en geef de mensen een kaartje. Tegen de tijd dat ze dat gelezen hebben lopen ze in de buurt van Douwine en die maakt het feest af met de uiteindelijke verkoop! Hier is sprake van goed teamwork! Af en toe beantwoord ik snel een telefoontje of SMSje waarin gevraagd wordt hoe het gaat met de verkoop. Er is maar 1 antwoord mogelijk! Het gaat boven verwachting GOED! Het gaat als een dolle! Het gaat fanTAStisch! Wat is dit SUPERleuk! Wat hebben we een TOPdag. En zonder dat we het gemerkt hebben zijn we al bijna binnen!

Zesde rust:
Bijna binnen, maar niet voordat we het laatste rustpunt gebruikt hebben voor de laatste verkoop-impuls. M'n rugzak die vanmorgen TOPzwaar was door de honderden veters raakt leger en leger. M'n portomonee barst uit z'n voegen van het vele briefgeld. De zakken van m'n spijkerbroek begeven het bijna onder het gewicht van het kleingeld. We vieren dit succes vast met een biertje en gaan dan snel onderweg naar de finish in de Fruitveiling.

Finish:
Als we er bijna zijn worden we gebeld door Marc. Waar we zijn. Hij is al binnen....
15 km meer gelopen en eerder binnen dan wij! Schandalig! Maar wat kan het ons schelen. Onze dag kan niet meer stuk! Maar ook in de veilinghal is het nog niet afgelopen. Elly is al twee uur binnen, maar wilde Geldermalsen NIET verlaten zonder veters. Het hele wandelgezin heeft 40 km lang naar me lopen zoeken maar gaan uiteindelijk ook met veters naar huis.


De ene na de andere forummer en voorbijganger meldt zich bij me of ze toch alsjeblieft OOK van die mooie veters mogen hebben. En dan doet Douwine nog even wat ik niet durfde... ze spreekt de meest bekende wandelaar van Nederland aan en verkoopt hem de veters.


Het succes is compleet! Ik vind het geweldig! En bij deze wil ik dan ook iedereen die in Geldermalsen veters van me kocht VAN HARTE bedanken! Zorg dat ze in je schoenen zitten in Nijmegen. Ik ga ervoor zorgen dat je er geen spijt van krijgt!

Dieptepunt:
De paar foto's die ik vandaag gemaakt heb gaan verloren als mijn geheugenkaartje aangeeft "opnieuw geformatteerd" te moeten worden. Een aantal mensen had ik beloofd dat ik hun foto op de site zou plaatsen. Sorry dat dat niet het geval is. Maar in Nijmegen of bij willekeurige andere wandeltocht waar ik jullie tegenkom ga ik het goedmaken. Tenslotte zijn jullie nu duidelijk herkenbaar!!!

1 Comments:

  • At 23/4/06 18:39, Anonymous Anonymous said…

    Hartstikke goed gedaan jullie daar in Geldermalsen TOPPIE.
    Bill

     

Post a Comment

<< Home