Sunny walks

Monday, August 14, 2006

De uitdaging...


Honderd kilometer wandelen binnen 24 uur. Het leek onmogelijk, maar op 11 augustus 2006 ben ik de uitdaging aangegaan. Niet alleen voor de persoonlijke prestatie, maar vooral om geld in te zamelen voor KWF Kankerbestrijding. Omdat kanker een vreselijke ziekte is die ons allen raakt of kan raken. Omdat het KWF altijd meer middelen (lees: geld) nodig heeft. Voor onderzoek. Want wetenschappelijk kankeronderzoek is de enige mogelijkheid om de vooruitzichten voor kankerpatiënten daadwerkelijk te verbeteren.

Al twee keer liep ik met vriendinnen de Nijmeegse Vierdaagse voor KWF. Met succes! Per Vierdaagse kon steeds ruim 3000 euro overgemaakt worden. Door deelname aan deze nieuwe uitdaging werd dit bedrag nog verder opgedreven. Ik redeneerde: “Hoe groter de prestatie, hoe hoger het bedrag”. En dit werd bewaarheid. Heel stellig vroeg ik mijn sponsors een minimale bijdrage van 1 euro per kilometer. Een snelle rekensom leert dat per persoon dus minstens 100 euro ingelegd moest worden. Maar daar deinsde niemand voor terug.

Ook aan de kleine beurs was gedacht. Als je per ongeluk geen 100 euro in de keukenla had liggen kon je voor 3 euro een paar paarse veters aanschaffen en zo ook laten zien dat je het KWF en mijn voornemen 100 km te wandelen steunde.

Na een jaar lang trainen, mailen, dingen bedenken, geldschieters vinden, veters verkopen, wandelen en heel veel gezelligheid was het dan eindelijk het uur van de waarheid. 100 km wandelen binnen 24 uur. Dankzij bijna 40 sponsoren lag er bij de finish in Bornem meer dan 10.000 euro op me te wachten. En door een waanzinnig aantal paarse veters verkocht te hebben kwam daar nog eens een dikke 5.000 euro bij! Vraag me niet hoe, maar het is me gelukt die finish te bereiken. Binnen 24 uur! (Voor het volledige verslag: scroll naar beneden, lees en huiver!)

Mijn prestatie is volbracht, alle sponsors hebben hun beloften waar gemaakt, een vette checque is op 7 november overhandigd en het geld is overgemaakt! De paarse veters blijven nog te koop (op is op!), en het geld wat daarmee opgehaald wordt zal uiteraard OOK nog gestort worden op giro 26000.

Namens het KWF bedankt voor jullie bijdrage! En namens mijzelf ENORM bedankt voor alle steun die ik tijdens het afgelopen jaar van jullie heb mogen ontvangen.
Groeten van Sunny

5 Comments:

  • At 28/7/06 06:17, Anonymous Anonymous said…

    Hier is commentaar niet nodig wel een dik APPLAUS

     
  • At 5/8/06 10:39, Anonymous Anonymous said…

    Heel veel succes Sunny! Ik zal het je niet nadoen denk ik..

     
  • At 2/10/06 12:30, Anonymous Anonymous said…

    Sjeuj! dat er nog mensen zijn als jij!!!

    Respect!! Petje af en meer van dat!!

     
  • At 10/12/06 02:35, Anonymous Anonymous said…

    Kom op joh, nog één keer de Dodentocht. Maar dan om ervan te genieten.

     
  • At 19/4/07 07:28, Blogger Fabien said…

    Hi Sunny,

    Geweldig wat jij doet! Ik wou dat ik nog kon wandelen en ga dat zeker weer doen als ik terug ben uit India, maar nu werk ik hier aan een project waar ik sponsors voor nodig heb. Heb ook een berichtje in je gastenboek achtergelaten. Jij hebt al je goede doel, maar misschien zijn er mensen die er nog een zoeken.... Ik hoop dat je het niet vervelend vind dat ik je weblog daarvoor gebruik...

     

Post a Comment

<< Home